Achteraf of gespreid betalen
Gratis thuisbezorgd en retourneren
4 winkels in Nederland
Klanttevredenheidsscore: 4.3 uit 5

Garantie

Garanties en compensaties

Garantie op jouw aankoop krijg je natuurlijk bij Dimehouse! Vanzelfsprekend conformeert Dimehouse zich aan de Nederlandse wetgeving en heeft daarop de garantievoorwaarden afgestemd. Welke rechten en plichten heb jij als consument?

Verwachtingspatroon

Het geleverde product dient de eigenschappen te bezitten die de klant op grond van het getoonde op onze website of winkels mag verwachten (conformiteit). Wordt aan deze verwachting niet voldaan, dan heeft de klant recht op reparatie of vervangen, óf een korting door het opeisen van de omruilkosten en daarbij verder af te zien van reparatie of vervanging. De melding moet binnen 3 dagen na ontvangst van het product worden gedaan via [email protected]. Meldingen na deze periode kunnen niet in behandeling worden genomen. Ontstaat er schade na deze periode, dan heb je dit recht uiteraard wel. Na de bedenktermijn van 30 dagen kan er geen beroep meer gedaan worden op het herroepingsrecht. Zie ook de algemene voorwaarden, artikel 6 tot 10.

Periode van garantie

- Dimehouse geeft op alle producten een algemene garantie van 1 jaar.
- Op houten framewerken wordt een garantie gegeven van 3 jaar.
- Op metaalonderdelen wordt een garantie gegeven van 5 jaar.

Wat valt niet onder garantie?

Normale slijtage wordt niet meegenomen binnen de garantievoorwaarden. Onder normale slijtage valt ook gebruikersschade. Dimehouse heeft het recht om foto's van eventuele schade na de periode van 30 dagen op te vragen om te kunnen beoordelen of er sprake is van gebruikersschade. In samenspraak met de leverancier van het desbetreffende product wordt besloten of er sprake is van gebruikersschade of niet.

Ook verkleuring van kussens (door bijvoorbeeld spijkerbroekstof) wordt niet meegenomen onder de garantievoorwaarden. Ook roest aan metaalonderdelen door buitengebruik van binnen meubilair, valt niet binnen de garantievoorwaarden. Voor alle aangeboden producten bieden wij uitstekende bescherming middels onderhoudsproducten en verwachten dat de klant verantwoordelijkheid neemt en zijn of haar meubels volgens de voorschriften beschermt tegen vlekken en overige potentiële ongelukjes.

Indien de klant verhuisd is naar het buitenland kan alleen aanspraak gemaakt worden op garantie vanuit Nederland.

Volgorde van garantie

Dimehouse streeft er naar om iedere klacht die is aangemeld op werkdagen binnen 24uur te behandelen. Met het oog op de complexiteit van sommige klachten, behoudt Dimehouse zich het recht om maximaal 120 uur de tijd te nemen om met een oplossing te komen.

De volgorde van het oplossen van een klacht is als volgt:

  • Dimehouse heeft wettelijk het recht altijd eerst de klacht te verhelpen middels reparatie
  • Indien reparatie niet mogelijk is, mag Dimehouse het product vervangen middels het aanleveren van nieuwe onderdelen. Dimehouse heeft het recht om eventuele vervangingen eerst aan te vragen bij en eventuele leverancier. Zodat in samenspraak beoordeeld kan worden of een vervanging toereikend is. 

Compensaties

Dimehouse doet er alles aan de aangeboden producten, indien voorradig, snel te leveren aan de klant. Dimehouse kan desalniettemin geen verantwoording nemen voor de uitvoer van haar vervoerders. Vertragingen van pakketten worden niet gecompenseerd door Dimehouse. Dimehouse biedt derhalve altijd de mogelijkheid het pakket zelf af te halen in het distributiecentrum.

Kortingen

Dimehouse biedt op alle producten kortingen. Beschikbare kortingscodes voor extra korting zijn niet geldig in combinatie met andere acties. Wanneer een kortingscode niet meer actief is dan zal deze niet meer geldig zijn op de website. Dit betekent dat deze kortingscode is verlopen en niet meer te gebruiken is.  

Retourneren

Lees deze pagina omtrent het retour zenden van jouw product.

Achteraf of gespreid betalen
Gratis thuisbezorgd en retourneren
4 winkels in Nederland
Klanttevredenheidsscore: 4.3 uit 5