Achteraf of gespreid betalen
Gratis thuisbezorgd en retourneren
4 winkels in Nederland
Klanttevredenheidsscore: 4.3 uit 5

Retourvoorwaarden

Wij bieden je twee mogelijkheden om het product gratis te retourneren:

  1. We sturen je een retourlabel. Hiermee kun je het pakket kosteloos retourneren via een PostNL servicepunt. Pakketten kunnen tot een maximale afmeting van 100x70x58 cm zelf retour gebracht worden bij een servicepunt.
  2. Wil je liever dat het pakket bij jou thuis wordt afgehaald? Dat kan! Wel dien jij dan de hele dag aanwezig te zijn op het afhaaladres totdat het pakket is afgehaald. PostNL of DHL komt namelijk langs zonder exacte tijdsindicatie tussen 9.00 en 18.00 uur, en alleen als het die dag niet te druk is bij deze koeriersbedrijven. Let op: afhalen kan alleen op werkdagen van maandag tot en met vrijdag. Een afhaalopdracht is helaas niet mogelijk in België (neem bij grote producten zoals kasten contact op met [email protected]). 

 

Voorwaarden retourneren

Je mag natuurlijk gratis retourneren, maar hier zijn wel een aantal voorwaarden aan verbonden. Onderstaande punten zijn op basis van de wet koop op afstand opgesteld en vormen ook het retourbeleid van Dimehouse. Voldoet de door jou geretourneerde order niet aan deze voorwaarden, dan storten wij in dat geval niet het volledige aankoopbedrag, maar de dagwaarde retour.

Ook geven we je graag wat tips mee hoe je een retour op een veilige en goede manier kunt versturen. Lees daarom onderstaande punten goed door, alvorens een retour aan te melden.

Aan deze voorwaarden dient jouw retour te voldoen:

  • Het product is minder dan 30 dagen geleden door jou ontvangen.
  • Het product is niet gemonteerd, in gebruik genomen, beschadigd of incompleet.

Je bent zelf verantwoordelijk voor het correct retourneren van jouw order. We adviseren je om na aankoop van het meubelstuk de originele doos twee maand te bewaren. Deze is immers geschikt om het product schadevrij te vervoeren. Schades tijdens het retourproces worden in mindering gebracht op het te crediteren bedrag.

Deze retouren worden niet / niet volledig verwerkt:

  • Producten die door ons niet gemonteerd zijn verstuurd, maar wel gemonteerd retour komen.
  • Producten met een gemonteerde gasveer kunnen niet retour. De gasveer zit na montage vast en kan dus niet meer uit elkaar. Let dus op als je een product ontvangt die over een gasveer beschikt.
  • Producten die ondeugdelijk retour komen, bijvoorbeeld in vuilniszak of andere niet stevige verpakkingen. Deze alternatieve manieren van verpakken zorgt regelmatig voor schades. Je bent zelf verantwoordelijk voor een correcte retournering van het door jou aangekochte product.

Advies voor het terugsturen van producten:

  • Probeer daar waar mogelijk de originele verpakking te gebruiken. Deze is speciaal ontworpen om het product schadevrij te vervoeren. Het gebruik van alternatieve verpakkingen brengt risico’s met zich mee.
  • Gebruik altijd karton bij het verpakken van een retour en nooit plastic zakken of ander zacht materiaal. Zachte materialen bieden niet voldoende bescherming.
  • Indien jij een alternatieve doos gebruikt, vul deze dan goed op met bijvoorbeeld oude kranten. Het is belangrijk dat de verschillende onderdelen niet gaan schuiven in de doos en daardoor voor schades zorgen.
  • Zorg dat metaalonderdelen extra goed zijn ingepakt. Tijdens transport zijn het juist de metalen onderdelen die voor schade kunnen zorgen. Controleer vooral de uiteinden van de metaalonderdelen, zorg dat deze niet tegen zachte onderdelen zoals een stoelzitting duwen.
  • Leg een zachte zitting nooit onderop met daar bovenop zwaardere onderdelen. Hierdoor ontstaan drukpunten in de zitting die niet meer te herstellen zijn.
  • Gebruik geen ducttape. Deze agressieve tapesoort is lastig te verwijderen waardoor de dozen niet meer her te gebruiken zijn. Wij adviseren om doorzichtige standaard tape te gebruiken.


Omruilen in geval van schade: wij gaan het oplossen!
 

In geval van schade bij aankomst willen wij het product graag omruilen. Je dient schade binnen 3 dagen na ontvangst door te geven. Het enige wat jij hoeft te doen is een klacht aan te melden op deze pagina. Je ontvangt een link naar een pagina waarop je de klacht kunt aanmelden. We vragen je altijd om foto's (van de schade en van het verzendlabel) mee te sturen, inclusief een toelichting. Vervolgens kunnen wij een passende oplossing of omruiling voor je inplannen. Omruilen kan vaak al de eerstvolgende werkdag!


Ik heb achteraf betaald, wat nu?

Bij Riverty of Klarna crediteren we de factuur nadat we de retour hebben verwerkt. Je ontvangt bericht van Riverty / Klarna zodra we dit hebben gedaan. Zoals aangegeven doen we dit binnen 14 dagen na ontvangst van de retour.


Hulp nodig? Wij helpen je graag!

Kom je er toch nog niet helemaal uit? Aarzel niet om contact met ons op te nemen!

Snel hulp nodig? 
Chat live met ons via de knop rechtsonder op de pagina. Je hebt binnen enkele seconden contact met één van onze klantenservicemedewerkers.

Of stuur een e-mail naar: [email protected]

Wil je liever telefonisch contact? Bel ons via: 085-8886474 

 

Achteraf of gespreid betalen
Gratis thuisbezorgd en retourneren
4 winkels in Nederland
Klanttevredenheidsscore: 4.3 uit 5