Achteraf of gespreid betalen
Gratis thuisbezorgd en retourneren
4 winkels in Nederland
Klanttevredenheidsscore: 4.3 uit 5

Garantie en service

Garantievoorwaarden

 

Garantie op jouw aankoop krijg je natuurlijk bij Dimehouse! Vanzelfsprekend conformeert Dimehouse zich aan de Nederlandse wetgeving en heeft daarop de garantievoorwaarden afgestemd. Welke rechten en plichten heb jij als consument?

 

Hoelang heb ik garantie op mijn product?
Dimehouse biedt een algemene garantie van 2 jaar op alle producten. De klant heeft recht op vervanging of reparatie van een product die bij aflevering al gebrekkig is. Reparatie of vervanging gebeurt altijd binnen een zeer korte termijn (indien het artikel in voorraad is). Schade dient de klant binnen drie dagen te melden. Wij adviseren om het artikel per direct te controleren wanneer het is afgeleverd. Op bepaalde onderdelen van producten heb je langer garantie:

  • Op houten framewerken wordt een garantie gegeven van 3 jaar
  • Op metaalonderdelen wordt een garantie gegeven van 5 jaar

Wij geven géén garantie op showroommodellen.

Let op! Heb je een bureaustoel of een barkruk gekocht met een gasveer? Deze kun je na montage niet meer demonteren. Mocht je twijfelen aan het product? Dan verzoeken wij je om de gasveer niet te monteren! Indien je de bureaustoel en de barkruk gemonteerd in gebruik neemt, is het niet meer mogelijk je producten te retourneren en vervalt ook de garantie.

 

Hoe wordt mijn klacht in behandeling genomen?

Dimehouse streeft er naar om iedere klacht die is aangemeld op werkdagen binnen 24 uur te behandelen. Met het oog op de complexiteit van sommige klachten, behoudt Dimehouse zich het recht om maximaal 120 uur de tijd te nemen om met een oplossing te komen.

De volgorde van het oplossen van een klacht is als volgt:

  1. Dimehouse heeft wettelijk het recht altijd eerst de klacht te verhelpen middels reparatie.
  2. Indien reparatie niet mogelijk is, mag Dimehouse het product vervangen middels het aanleveren van nieuwe onderdelen. Dimehouse heeft het recht om eventuele vervangingen eerst aan te vragen bij een eventuele leverancier. Zodat in samenspraak beoordeeld kan worden of een vervanging toereikend is.
  3. Indien reparatie en vervanging volgens Dimehouse niet toereikend is, krijgt de consument een deel van het aankoopbedrag terug. Is het product een half jaar gebruikt, dan krijgt de consument 50% van het aankoopbedrag terug. Is het product acht maanden gebruikt, dan krijgt de consument 25% van het aankoopbedrag terug. Na gebruik van een jaar kan geen aanspraak meer gemaakt worden op enige restitutie.

 

Koop extra garantie op de bank of fauteuil
Wanneer de klant een bank of fauteuil aanschaft, adviseren wij de ‘’I-Protector 3 jaar anti-vlekgarantie textiel care kit’ aan. De I-protector biedt bescherming tegen vlekken en tevens 3 jaar garantie. De garantie geldt enkel wanneer de care kit tegelijkertijd is aangeschaft bij de bestelling. Het meubel dient behandeld te worden voor gebruik. Hiermee zorgt de klant ervoor dat vuil en andere vloeistoffen gemakkelijk van het meubel verwijderd worden. Ontstaat er een vlek die de klant er niet uit krijgt? Dan zorgen wij ervoor dat deze wordt behandeld door Oranje Furniture care.

Om in aanmerking te komen voor deze garantie moet de klant aan kunnen tonen dat de I-Protector en het meubel is besteld bij www.dimehouse.nl of in één van onze showrooms.

Vlekken waartegen het textiel beschermd wordt en waarvoor er aanspraak kan worden gemaakt op garantie betreffen: dranken, voedingsmiddelen, en zelfs af- en uitscheiding van mensen of huisdieren. De klant heeft geen garantie op vlekken waartegen textiel niet beschermd kan worden, zoals bijtende substanties (denk hierbij aan bleek of nagellakremover) en verf- en kleurstoffen (denk hierbij ook aan het afgeven van spijkerbroeken).

 

Help! Ik heb een product met schade ontvangen
Geen zorgen! Ons klantenserviceteam haalt alles uit de kast om de klant zo goed mogelijk te helpen en zorgt altijd voor een passende oplossing. Wanneer een artikel aankomt met schade adviseren wij om direct een foto te sturen naar [email protected] zodat het klantenservice team direct voor jou aan de slag kan.

  

Verwachtingspatroon
Het geleverde product dient de eigenschappen te bezitten die de klant op basis van getoonde informatie in onze webshop of showrooms mag verwachten. Wordt er aan deze verwachting niet voldaan, dan heeft de klant recht op een passende oplossing zoals reparatie. Bij een korting vervalt de reparatie of vervanging. Na de bedenktermijn van 30 dagen kan er geen beroep meer gedaan worden op het herroepingsrecht. 

Wat valt niet onder garantie?
De stoffen artikelen die in onze webshop staan, zijn gemaakt van microvezel, leder, PU leder, ribstof en velvet. Voor iedere stof hebben wij een speciale care kit waarmee het artikel kan worden behandeld tegen vlekken en vuil van buitenaf. Onderstaande punten geven wij geen garantie op:

Accidentele vlekken die veroorzaakt worden door:

  • Dranken, zoals rode wijn en koffie
  • Etenswaren, zoals ketchup en pizza
  • Lichaamsvocht, zoals bloed of braaksel
  • Inkt van bijvoorbeeld een balpen, viltstift of markeerstift
  • Ondefinieerbare vlekken
  • Verf
  • Cosmetica en toiletartikelen
  • Gekleurde vlekken door een afgevende spijkerbroek of krant
  • Vlekken op oliebasis, zoals smeer of teer
  • Plakmiddelen en lijm
  • Bleek en andere schoonmaakmiddelen
  • Zure vloeistoffen, zoals azijn en citroensap

Accidentele schade die veroorzaakt worden door:

  • Scheuren die veroorzaakt door sleutels en gespen
  • Slijtage en krassen op leren bekleding
  • Brandgaten veroorzaakt door sigaretten
  • Losse draadjes in de stof
  • Lichte krassen door huisdieren

Normale slijtage wordt niet meegenomen binnen de garantievoorwaarden. Onder normale slijtage valt ook gebruikersschade. Dimehouse heeft recht om foto’s van eventuele schade na de periode van 30 dagen op te vragen en om te kunnen beoordelen of er sprake is van gebruikersschade.

Verkleuring van producten wordt niet meegenomen onder de garantievoorwaarden. Roest aan metaalonderdelen door buitengebruik van binnen meubilair valt niet binnen de garantievoorwaarden.

Voor alle aangeboden producten bieden wij uitstekende bescherming aan middels onderhoudsproducten en verwachten dat de klant verantwoordelijkheid neemt en zijn of haar meubels volgens de voorschriften beschermt tegen vlekken.

Indien de klant verhuisd is naar het buitenland kan alleen aanspraak gemaakt worden op garantie vanuit Nederland.

Achteraf of gespreid betalen
Gratis thuisbezorgd en retourneren
4 winkels in Nederland
Klanttevredenheidsscore: 4.3 uit 5